Re: CHIPSET VIA APOLLO -100 MHz

Autor: Lukasz 'DentarG' Jozwinski from Lublin (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Wed 25 Mar 1998 - 19:20:07 MET

On 25 Mar 1998 12:33:43 +0100, zklos_at_ihlpq.ih.lucent.com wrote:

>Tez slyszalem, ze PII z szyna 100MHz ma uzywac czegos co nazywa sie Slot 2.
Dziś widziałem marcowego Boot'a i bylo tam wyraznie napisane ze 100MHz
na slot1 tyle ze cache L2 pracuje z prędkością 1/2 procesora, a na
slot2 z 1/1.

>A AMD owszem planuje procesoey z nowym zlaczem ale nie bedzie to Slot 1
>(uzywaja jakiejs innej nazwy, w tej chwili nie pamietam jakiej).
>Tak naprawde to Socket 7 nie umiera tylko Intel go zabija.
Tak jak zabił 386, 486 .... bo po prostu to było już przestarzałe ...

>Po to, zebyscie szybko sprzedlai pentiumki i polecieli do sklepu z nowa kasa kupic PII.
>Gdyby Intel nie wymyslil Slot I to Socket 7 moglby jeszcze dlugo egzystowac
>z zegarem szyny 100MHz lub wiecej.
No i co ze 100MHz i wiecej (w to wiecej to nie wierzę), jak cache
pracuje z predkosica plyty, a sam socket7 ma dużo mniejszą
przepustowość niż slot1 lub slot2, procesor moze 'obrobić' dużo
danych, ale niestety socket7 jest za wolny żeby mu je podesłać ...

>A tak to od razu pojdziecie kupic PII a poza tym wykosicie konkurencje sami
>bo kto kupi AMD z przestarzalym Socket 7...
>(przestarzalym oczywiscie w cudzyslowiu)
Ja też bym się wstrzymał z kupnem dziś p2, bo za parę miesięcy bedzie
p2 (Deucheus czy jakos tak, nigdy nie mam pamięci od nazw roboczych)
na slot2, więc jego będzie się opłacało kupić .... żadne tam socket7

>Szkoda gadac. Mowicie to co Intel chcialby zebyscie mowili (i robili...)
Jak kogoś stać (mnie nie) to nie inwestuje w półśrodki (vide AMD k6, i
AMD k6 3D) tylko kupuje od razu coś co mu starczy na pół roku dłużej
.. po w ogólnym rozrachunku i tak będzie to tańsze ...

>Zbyszek Klos

DentarG

--
       e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Lublin
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/