Re: Odp: Gotuje mi sie Cyrix

Autor: zklos_at_ihlpq.ih.lucent.com
Data: Tue 24 Mar 1998 - 14:48:00 MET

Ja mam 6x86 PR200+ i nie narzekam na jakies nienoralne nagrzewanie. Jest cieply ale bez przesady.
Wazne jest aby miec wentylator z duzym radiatorem ktory DOBRZE przylega do procesora. Mozna przylozyc
Mozna przylozyc radiartor do procka i popatrzec pod swiatlo. Jak widac szczeliny to slabo przylega i trzeba pokombinowac.
Mozna np. probowasc szlifowac.
Ponadto powierzchnie radiatora nalezy posmarowac silikonowa pasta termoprzewodzaca
(wqyglada jak krem Nivea - taki bialy), inne pasty -- przezroczyste - nie nadaja sie !!).
Wazne, zeby nie smarowac jezeli radiatort nie przylega dobrze. Wtedy pasta niewiele daje...
Najpierw trzeba wyrownac radiator a potem smarowac.
Po trzecie trzebaustawic prawidlowe napiecie zasilania. Stare Cyrix'y na 3.5V mocno sie grzeja.
6x86L i 6x86MX sa zasilane dwoma napieciami 3.3/2.8 lub 3.3/2.9V i grzeja sie znacznie mniej.
Mysle, ze podobne uwagi mozna zastosowac takze do Pentium'ow.

Zbyszek Klos