Re: Jak dziala mysz

Autor: Jarek Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Mon 23 Mar 1998 - 23:14:58 MET

>: > ostatnio rozebralem mysze. I tylko jedno mnie
>: > zastanawia: skad ona wie czy jedzie w gore, czy
>: > w dol?

>cos w rodzaju fotokomorki i kolka z dziurkami,
>ktore robi za _przerywacz_.
>Niestety nie udalo mi sie zauwazyc jakiejkolwiek
>roznicy miedzy jazda w gore a w dol. Kolko sie
>kreci, sygnaly leca.. i co z tego?
Jest różnica. Są dwa transoptory. Podczas ruchu "w górę" najpierw przesłaniany jest
pierwszy transoptor, a po chwili drugi. Przy ruchu "w dół" odwrotnie. Kilka
przerzutników i bramek i otrzymujemy sygnał "góra/dół" + impulsy. Proste?

-
Jarek Andrzejewski
* nie odpowiadam na anonimowe listy prywatne *