Re: K6 kontra Intel MMX

Autor: Tomasz Krawczyk (tkrawczyk_at_writeme.com)
Data: Mon 23 Mar 1998 - 22:02:09 MET

>K6, z tego co czytałem, można podkręcić bez problemów na 83 Mhz a nawet na
>100 MHZ !!!(na płytach Via Apollo MVP i ALI V-chcę sobie coś takiego

>testował te płyty. Intel robi tu psikusa i nie chce ruszyć na 100 Mhz, a na
>83 albo cienko chodzi albo w ogole!!!
Dziwne, ja slyszalem troche odwrotnie, a poza tym znam kilka,( jednego

Ciekawe, dlaczego w naglowku tej wypowiedzi jest moje imie i nazwisko. Zadne
z powyzej cytowanych zdan nie padlo z mych ust ( a raczej mojej klawiatury )

Co do k6 jednak. Procek daje sie krecic, ale niestety nie jest to
powtarzalne. Tzn. mozna trafic na 166, ktora bedzie chodzic na 225, oraz na
taka, ktora ni jak nie da sie podkrecic. Proces produkcyjny widac nie jest
jeszcze dopracowany.

Teraz co do taktowania magistrali. Wiekszosc k6 nie chodzi jednak poprawnie
na 83 ( mowie tu o modelach dostepnych u nas 166, 200 i 233 z napieciem
3,2/3,3) Podobno k6 233 i wyzsze z napieciami 2,2/3,2 kreca sie az milo na
wszystkie strony - magistrala nawet do oslawionej setki, a 233 bez problemow
na 300.

PS. Sam mam K6 166, kiedys staktowalem na 225 i tak jej zostalo. Brak
problemow, temperatora kolo 67 stopni.

Pozdrawiam

Tomasz Krawczyk
tkrawczyk_at_writeme.com