Re: SDRAM do Matroxa Mystique

Autor: Mariusz Grzeca (mg171783_at_bigfoot.com)
Data: Mon 23 Mar 1998 - 11:37:13 MET

On Mon, 23 Mar 1998, Jacek Fiok wrote:

> Kupiłem sobie kartę Mystique 220 / 2MB (za 265zł, więc chyba warto
> było?). No i mam takie poytanka:
>
> - czy obsługa 3D w tej karcie w ogóle jest coś warta?

Nie. Brak filtrowania tekstur i mipmappingu (afaik) sprawia, ze obrazy
przez nia generowane wygladaja paskudnie...no i chodzi to woooooolnoooooo.
Mystique to fajna i szybka karta 2d. Ale do 3d sie nie nadaje...

> - jeżeli tak, to wszystkie znane mi patche do gierek potrzebują 4MB
> RAM-u na karcie, więc:
> - ile kosztuje 2MB SGRAM do Matroxa?
> - no i jeszcze to: słyszałem coś o programie D3D Wrapper i o ludziach,
> którzy odpalali GLQuake na ViRGE'ach (?) Co ten program robi? Gdzie

Ja kiedys odpalilem cos takiego na Virge'u - 5 fps w 320x240 i siepiace
sie polygony przy brzegach ekranu (zwalony clipping)...grac sie nie dalo.
D3DWrapper przeznaczony byl wlasciwie do Rivy, kiedy jeszcze nie bylo dla
niej sterownikow do opengl pod win95, rowniez na V2x00 chodzi przyzwoicie.
Na wolniejszych kartach oczywiscie sie starsznie zolwi...

> można go znaleźć? Może na Mystique w 320x240 da się już pograć z
> jakimiś efektami 3D (procek 250MMX)?

Jakie efekty 3d ? Na virge'u byl chociaz filtering...A pojdzie to moze z
15 fps w 320x240...

Pozdrawiam, MG.
     / )| MARIUSZ GRZECA |( \
    / / | Email :=mgrzeca_at_bigfoot.com= | \ \
  \ / \ /