Re: Gotuje mi sie Cyrix

Autor: Romek (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sat 21 Mar 1998 - 14:09:43 MET

At 09:06 98-03-21 +0100, you wrote:
>Zamienilem ostatnio K5 PR100 na IBM 6x86 P166+ i dostalem do niego
>wentylator.
>Niestety, mimo ze wiatrak robi w moim rzechu istne tornado (nie mowiac
>juz o tym jakie dzwieki z siebie wydaje),
>to po kilku godzinach procek mi sie zaczyna smazyc, a potem sie
>wiesza....

  Twoj wentylatorek na procu pompuje powietrze wewnatz obudowy
  a nadmiar ciepla trzeba wyprowadzic na zewnatrz obudowy.
  Do tego sluzy wiatrak w zasilaczu.
  A ten moze nie pracowac efektywnie jesli:
 - ma za niskie obroty,
 - szczeliny z zasilacza do wnetrza obudowy sa przysloniete
   tasmami od twardego dysku i flopa i CDROMu
 - do obudowy niema ktoredy wpadac powietrze z otoczenia
   (w niektorych obudowach brak jest szczelin na czolowce
    i powietrze wlatuje do obudowy przez nieszczelnosci
    w sledziach, szpary miedzy blachami, szpary we flopach)

Jesli masz minitower to:
 - uporzadkuj kable i przywiaz je pare
   centymetrow od zasilacza,
 - wytnij jakas dziurke w dolnej czesci
   czolowki albo ja zdejmij wogole,
 - wyjmij najnizsza z zaslepek do flopow,
 - wyjmij najnizsza zaslepke na sledziownicy.

>Wiekszych wentylatorow juz nie ma!!!
>Facet z serwisu mowil, zeby radiator jakos polaczyc
>z metalowymi czesciami obydowy, coby oddawal cieplo..

  GLUPOTY. WTEDY CALA OBUDOWA BEDZIE REZONOWALA JAK KRAJZEGA.

--
Romek
 ============= PeCetologia to nauka experymentalna =============