Re: Monitory 15''

Autor: Tomasz Marek Brzozowski (tmbrzoz_at_ispid.com.pl)
Data: Sun 15 Mar 1998 - 18:36:59 MET

Bartek Nagorny napisał(a) w wiadomości: <350b3648.992326_at_news.lublin.pl>...

>Zgadzam sie. "Bawilem" sie co prawda tylko kilkoma monitorami 15" z CC
>w Vobisie - moze oni sprzedaja gorsze egzemplarze - nie wiem, wiem
>natomiast, ze te co widzialem byly fatalne.

>Tu tez sie zgadzam ;) Dlatego IMNSHO trinitrony sa najlepsze. Po
>godzinnej pracy z nimi czlowiek widzi te ohydne zaokraglenia w innych
>typach kineskopow :(

>Bartek
>bnagorny_at_kk.kalisz.pl

Michał do mnie napisał, mam nadzieję że nie obrazi się za zacytowanie
fragmentu jego listu odnośnie rozgałęziacza sygnału:

>Jesli chodzi o rozgaleziacz, to rzeczywiscie na poczatku
>tak bylo - wszystkie monitory byly don podpiete, ale
>pozniej podlaczalismy monitory osobno. Niestety, ani
>CTX ani Sony nie zalapaly sie na ten test, bo odpadly
>w przedbiegach, tzn. w "podlaczeniu grupowym".

Teraz ja odpowiedam.
No i tu lezy pies pogrzebany. Tak jak pisalem - najprawdopodobniej
Trinitrony musza miec dobry sygnal, by pokazac swoja klase. Dlatego
zdziwilem sie, ze w podlaczeniu grupowym CTX chodzi beznadziejnie, a reszta
slabszych monitorow lepiej. Chyba zrobiles lekki blad, nie dajac szansy tym
monitorom "solo" i negujac totalnie Trinitrona. To jest tak jak z
samochodami. Malemu fiacikowi (lub innej topornej czy ruskiej machinie)
wlejesz do baku cokolwiek i pojedzie, a roznicy nie zauwazysz. Sproboj teraz
wlac ta zabojcza mieszanke do baku BMW 5 czy Merca E-Klasse. Tez pewnie
pojedzie, ale podniecajacy swa delikatnoscia szum mocy silnika przejdzie w
jakis chrypawy odglos. Analogia z monitorami i jakoscia sygnalu podawana na
nie jest chyba dosc wyrazna. Ok, ok, jestem w stanie uwierzyc, ze CTX jest
nieostry, ze wzgledu na swoja "markowosc" (chociaz stoi tu przede mna jak
byk, a literki ktore pisze, swa ostroscia az tna po oczach), ale SONY? Nie,
na pewno nie. To jedne z lepszych monitorow. Szkoda, ze nie podpiales ich
bezposrednio do kompa, moze bys mi uwierzyl. Co ja mowie... Z pewnoscia bys
uwierzyl.
Ale jak jestes zadowolony z Samsunga, to w porzadku... Jak juz mowilem, tez
slyszalem, ze sa dobre. Ale nie wierze, ze lepsze niz Trinitron. OK. Dzieki
za kulturalna wymiane zdan i powodzenia w studiach.
Tomek

PS. A co do wad, to, oczywiscie, oba moje monitory je maja. CTX ma leciutkie
problemy z geometria obrazu, ale to normalne przy plaskim kineskopie.
CromaClear - mniej ostry od Trinitrona no i - o zgrozo - troche wypukly. A
wypukly kineskop - nawet troche - jest dla mnie nie do zniesienia. Lubie
kraglosci (np. u girli), ale nie w przypadku kineskopow. Dlaet z
niecerpliwoscia czekam na nowe LCD, niech szybo tanieja i powiekszaja swoja
przekatna.
         tmbrzoz_at_ispid.com.pl
http://www.ispid.com.pl/~tmbrzoz