Re: Myszka ps/2 i irq ??

Autor: Piniek (pingling_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Sat 14 Mar 1998 - 21:20:25 MET

Dnia Fri, 13 Mar 1998 20:50:56 GMT, jozef_at_kki.net.pl (Lukasz 'DentarG'
Jozwinski from Lublin) napisał(a):

>Z jakiego przerwania korzysta myszka na ps/2 ??
>Podobno z 12, ale czy tylko ??
Tylko.
>Bo myszka na comie1 kozysta z irq 4 i 12 przynajmniej tak twierdzi
>winda ... czy jak zmienie myske na ps/2 to mi sie zwolni przerwanie
>czy nie ???
Zgaduję, że masz płytę na której jest gniazdo PS/2. Winda oczywiście
je wykrywa i instaluje odpowiedni sterownik bez względu na to, czy
jest tam mysz, czy nie. Nie pomaga nawet wyłączenie tego portu w
BIOS-ie (przynajmniej na tych płytach, które widziałem). Dlatego
pokazuje Ci, że masz dwa przerwania zajęte.
>I czy wystarczy do tego przelotka com2ps/2 czy musi byc myszka ps/2
>dedicated :))) ????
Mysz musi być PS/2 albo tzw. 'dual standard' (Serial-PS/2). Zwykła nie
pójdzie.
>Słyszałem różne opinie, a "pany fachowce" ze sklepów mówią ze myszka
>to myszka i zawsze działa na irq4 :-0 ??
Jak kiedy, jak kiedy...

>DentarG

                         Piotr Ingling
e-mail: pingling_at_elka.pw.edu.pl
www: http://home.elka.pw.edu.pl/~pingling/index.html
Ceny na gieldzie komputerowej w Warszawie:
        http://home.elka.pw.edu.pl/~pingling/ceny-pl.html