Re: FIC vs FIC

Autor: Adam Matecki (a_matecki_at_bbs.chip.pl)
Data: Fri 13 Mar 1998 - 20:37:52 MET

[cut]
> Via 2 ). Moje pytanie brzmi: czy warto ? Czy nie bedzie klopotow z
> cache'owaniem pamieci powyzej 64MB ( tzn. czy bede musial dokupic
> cache )? Prosze o porownanie tych plyt ( a nie tylko chipsetow ! ).
[cut]
Trochę tu nieścisłości.
1. to TX nie keszuje RAM powyżej 64MB, natomiast VIA VP2 bez problemu do
512MB.
2. Ilość pamięci cache L2 na płycie nie ma wpływu na zagadnienie, o którym
mowa w punkcie 1. Zwykle 512 kB tej pamięci jest wielkością optymalną jeśli
chodzi o wydajność systemu.
Moim skromnym zdaniem TX nie ma czym konkurować z VP2 i dlatego polecam
płytę opartą na tym chipsecie (VIA Apollo VP2 lub VPX a najlepiej VP3).
Porównanie chipsetów Intelowskich i VIA można znaleźć na www.fic.com.tw.
Pod tym adresem znajdziesz również szczegółowe opisy wszystkich maści płyt
FIC'a.

--
Adam Matecki
a_matecki_at_bbs.chip.pl