CDROM 24X, UDMA a Bus Master?

Autor: Przmek Dargiel (przemek_at_writeme.com)
Data: Tue 10 Mar 1998 - 17:09:49 MET

Cześć wszystkim.
Mam płytę TX Chaintech 5TDM2 i WDAC 22000L, jakiś czas temu
zainstalowałem sterowniki BUS MASTER intela, wszystko fajnie działało,
transfer dysku Uncached wzrósł z 2,5 M/s do 10 M/s (według WinTune 97).
Gdy kupiłem CDROM BTC 24XH (ciekawostka, podobno on chodzi jako UDMA)
zaczęły się moje kłopoty. Pod dosem wszystko w porzšdku, ale pod W95
niestety nie osišgał on pełnej prędkości, po prostu się dławił (plik 78
Mb kopiował 15 minut). Walczyłem całš noc, teraz już wiem jak ręcznie
odinstalować te driver-y, ale wtedy musiałem przeinstalować W95.
Dzisiaj wszystko chodzi tak jak trzeba, oczywiście bez driver-ów BUS
MASTER.
Czy ktoś próbował może uruchomić BUS MASTER na CDROM-ie Ultra DMA (może
to jest wina właśnie BTC). Może ktoś mi wyjaśni dlaczego mój CDROM tak
się dziwnie zachowywał na BUS MASTER, a może ktoś wie, jak uruchomić je
tak żeby zarówno dysk i CDROM pracowały poprawnie. Nadmieniam, że BTC
wisiał sam na drugim kanale.
      Przemek Dargiel