Re: Odp: USB

Autor: zklos_at_lucent.com
Data: Mon 09 Mar 1998 - 14:49:53 MET

Owszem, sygnal z karty jest jak najbardzej analogowy. Jednak jesli chciec
przeslac obraz z karty do monitora po USB to nalezaloby go przesylac cyfrowo
(DAC bylby zbedny). To bylaby porcja danych rzedu setek MB/s (policzcie
sobie). A gdyby sygnal wchodzacy do karty przesylac po USB (tj. jakby PCI
puscic po USB a karte wbudowac do monitora...) to i tak wychodzi con. 100MB/s.
Przeslanie danych jednym przewodem na wieksza odleglosc jest mozliwe ale
trudne i kosztowne. Na USB jakie istnieje to jest FIKCJA (nie wiem jaka
predkosc przewiduje USB, ale nie mysle, zeby wiecej niz 1MB/s). Takie
transfery (>100MB/s) sa spotykane np. w sieciach ATM ale tam sie uzywa
swiatlowodow...

Sugestie nt. przesylania obrazu do monitora po USB (w istniejacym jego
ksztalcie a nie w jakiej przyszlej wersji) to fikcja. Jeszcze raz fikcja !
USB sie nadaje do drukarki, klawiatury, muszy, skanera, zewnetrznego CD-ROM,
streqmera czy moze czegos jescze ale nie do takich rzeczy.

Zbyszek Klos