Re: jaki procesor do starej plyty?

Autor: Jarek Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Sun 08 Mar 1998 - 20:00:42 MET

Sun, 08 Mar 1998 13:04:38 +0100, Wojtek Deneka
<devix_at_zeus.polsl.gliwice.pl> napisał(-a):

>moze macie jakies doswiadczenia w tej sprawie wiec pytam:
>jaki najmocniejszy procesor mozna wlozyc do plyty
>SIS 486 PCI z podstawka socket 7
>w tej chwili siedzi tam amd 5x86 133, moze ktos spotkal sie z jakims
>cyrixem albo czyms innym, jesli tak to jaki bylby orientacyjny przyrost
>wydajnosci?
Spróbuj podkręcić zegar z 33MHz do 40MHz. Procesor przyspieszy wtedy
ze 133 do 160. Może się jednak okazać, że płyta przestawi prędkość
magistrali PCI do 20MHz (bo teoria mówi, że max jest 33MHz). Jeśli to
nastąpi, poeksperymentuj z różnymi wersjami BIOSa (oczywiście jeśli
Twoje urządzenia PCI się "wyrobią" przy 40MHz).
Powyższe zdania napisałem na podstawie własnych doświadczeń z płytą
HOT-433 Shuttle'a i takim procesorem. U mnie procesor chodzi przy
40/160MHz, a magistrala przy 40MHz.

Jarek Andrzejewski