Re: Czy warto kupić filtr na monitor?

Autor: Michał R. Hoffmann (misiek_at_knm.org.pl)
Data: Sun 08 Mar 1998 - 11:06:42 MET

Jacek M. Robak wrote:

[ciach]
> [...]
ja mam ustawioną 7300 K. Inna sprawa, że wieczorem, gdy mam ciemniej w
pokoju, to czasem ustawiam niższą. W ogóle na ogół mam mocno przyciemniony
monitor.

pytanie: czy filtr wyeliminuje odblaski z okna? Mam CTX Futura 17" i całkiem
nieźle zmniejsza je, ale... coś zostaje (choć i tak zamierzam kupić żaluzje
na okno) ;-))))

> [...]
> przy 6 czy 5000 skladowa niebieska jest reprezentowana w widmie
> monitora dosc znacznie. Wg znajomej z mojej grupy studenckiej a
> obecnie okulistki cala sprawa polega na duzej wrazliwosci tych
> czopkow, ktore odbieraja swiatlo niebieskie. Chroniac je zmniejszamy
> zmeczenie wzroku. Byc moze zmniejszenie temperatury barwnej monitora
> ma efekt podobny, ale jak juz napisalem nie wiem tego napewno.
> Mam zamiar w najblizszym czasie sprawic sobie takie okulary, wtedy
> bede mogl wiecej o nich napisac. (Podobno sa dosyc drogie)

uhm, napisz, proszę. Gdzie można je kupić, jak toto się nazywa, ile
kosztuje... Rozumiem, że 'zerówki'? :)
PS. To są te, które mają taki fioletowawy 'odblask'?

--
misiek
***  IRC: nathan  ICQ UIN: 3620591          | Michal R. Hoffmann ***