Re: Czy warto kupić filtr na monitor?

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Sun 01 Mar 1998 - 19:03:41 MET

>Tzn. jeżeli mam w monitorze możliwość ustawienia temperatury barw,
>to lepiej na 6k czy na 9k? Czy to o to chodzi?

Nie potrafie jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie, ale chyba nawet
przy 6 czy 5000 skladowa niebieska jest reprezentowana w widmie
monitora dosc znacznie. Wg znajomej z mojej grupy studenckiej a
obecnie okulistki cala sprawa polega na duzej wrazliwosci tych
czopkow, ktore odbieraja swiatlo niebieskie. Chroniac je zmniejszamy
zmeczenie wzroku. Byc moze zmniejszenie temperatury barwnej monitora
ma efekt podobny, ale jak juz napisalem nie wiem tego napewno.
Mam zamiar w najblizszym czasie sprawic sobie takie okulary, wtedy
bede mogl wiecej o nich napisac. (Podobno sa dosyc drogie)

- Jacek Marcin Robak -
MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl