Re: Re: CDRW Ricoh

Autor: Adam Hetmański (hetman_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 07 Mar 1998 - 23:13:39 MET

Pewnego dnia 5 Mar 1998 00:46:43 GMT, "Marek Wodzinski"
<majek_at_writeme.com> rzucił/(a) tekst:

Mam Ricoh 6200S na SCSI, więc nie dokładnie ten o którym tu mowa
(ATAPI), aczkolwiek różnice są niewielkie.

>wady:
>0. atapi :-(
(no comment)

>1. brak w zestawie jakiegokolwiek oprogramowania do normalnego nagrywania
>plyt (trzeba skombinowac, upgradowac...)
zależy od kupionego zestawu, w droższym jest dołączane oprogramowanie
firmy Adaptec (CD Direct) i firmy Elektroson (GEAR 4.2 - full, oraz
testowe GEAR AUDIO, GEAR Replicator i GEAR WEB)

>2. najprawdopodobniej od razu trzeba upgradowac firmware do 2.20 bo w
>zestawach jest 2.03 (chyba ze nie zalezy Ci na jakosci i szybkosci
>zrzucania audio)
Lepiej już grabbować z CDROM'a - po pierwsze szybciej, po drugie
szkoda używać nagrywarki jako CDROM, w końcu ma dużo
krótszy czas bezawaryjnej pracy.

>3. grzeje sie, choc przy paru plytkach dziennie to nie przeszkadza
Nie bardziej niż mój HDD !!! A nagrywałem i po niecałe 20 sztuk
jednego dnia.

>4. tray :-((
W niczym to nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie, ułatwia użytkowanie.

>5. zbyt nowa - programy nagrywajace dopiero ucza sie obslugiwac ja, wiec
>ponagrywasz ale czasami moze byc jakas niespodzianka (tylko najnowsze
>wersje, upgrady...)

I co w tym złego, że nowa - a tak poza tym, to właśnie tą nagrywarkę
rozpoznaje większość programów bez trudu, a co ciekawe niektóre
inne (np. Mitsubishi i Nomai) są także rozpoznawane przez
oprogramowanie jako RICOH.

>zalety:
>jak juz obejdziesz wady 1, 2 i 5 to w zasadzie dosyc mila i bezawaryjna,
>jest suport, poza tym jest to model wyjsciowy dla wielu OEM (kupa firm
>sprzedaje to jako swoje), zrzuca audio x6 bez zajakniecia...

Z tym zrzucanie audio różnie bywa. Z włączonym jitter correction
zgrywa z prędkością około 0,6x, a bez jitter correction wywalał mi się
przy prędkości > 1x. Tu może faktycznie mieć wpływ upgrade firmware'u.
Ale i tak uważam, że nie za bardzo się nadaje do tego celu.

Poza tym działa ta nagrywarka (moja na SCSI) bardzo dobrze.
Nie lubi jedynie dysków PHILIPS (tych z czerwonymi napisami),
ale z nimi miała także problemy Yamaha na SCSI x4 (nie pamiętam
symbolu)
W tej chwili mam ją podłączoną razem z CDROM Teac x32 SCSI
i mogę sobie spokojnie przegrywać w locie CDROM-y,
choć nie próbowałem jeszcze płyt AUDIO w locie, mimo że mam
najtańszy SCSI firmy ADAPTEC - AVA 1505.

Ciao!
Hetman