Re: USB

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Thu 05 Mar 1998 - 11:01:51 MET

On Wed, 04 Mar 1998 12:22:28 -0600, zklos_at_lucent.com wrote:

>To ja proponuje 'przedluzyc' (za pomoca jakiejs tasmy) na zewnatrz obudowy
>PCI. A moze nawet AGP. :-) Chyba to brdzie w stanie przesylac ruchome obrazy w
>czasie rzeczywistym i bedzie wystarczajaco uniwersalne itp.

Nie bedzie. Za miekkie nadajniki, za duzo drutow - opoznienia w kablu
rozloza sprawe. Przeciez wlasnie dlatego m.in. USB jest standardem
szeregowym, ze opoznienia sygnalu dotycza JEDNEGO toru - nie ma mowy o
rozjechaniu sie sasiednich sygnalow. Ponadto kwestia nadajnikow linii,
dopasowan, kosztu wieloskretkowego kabla - sama idea USB byla poniekad
sluszna, pomysl przysiadl glownie przez zbyt kompromisowe okreslenie
przepustowosci - w zalozeniach wstepnych mowi sie o przepustowosci
wiekszej, w praktyce - ustalono przepustowosc mniejsza zostawiajac
mozliwosc szybszej pracy jako pole do rozwoju standardu. I jak
napisalem tworcy standardu sie tu nacieli - potrzeby urzadzen
graficznych przerosly lacze i wychodzi na to ze do samej myszy z
klawiatura lacze jest ciezko za szybkie (i co za tym idzie za drogie),
do wszystkich peryferiow lacznie z monitorem wysokiej rozdzielczosci -
ciut za wolne. To znaczy dysponujac w plycie dwoma kanalami USB jaki -
taki zwylky domowy monitor daloby sie podlaczyc na jeden kanal na
drugim wiedszajac reszte - tyle ze to wlasnie monitor mial w
zalozeniach robic za glowny hub na biurku...

Darek