Re: Riva czy Permedia?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Mon 02 Mar 1998 - 12:46:01 MET

Maciej Przyboś wrote in message <6dcgio$o7n$2_at_korweta.task.gda.pl>...
>ciach..
> Nie polecam ani jednej ani drugiej.
>Z kart na Rivie najlepsza jest Canopus Total3D 128V. Dlaczego ?

Zdaje sie, ze Canopus rozbudowal uklad wejscia/wyjscia video i jest chyba
jedyna karta na Rivie, ktora umozliwia jednoczesne wyswietlanie obrazu na
monitorze i telewizorze. Pozostale karty wymagaja wyboru przy bootowaniu.

Co do problemu Riva czy Permedia, to nie jest latwo sie zdecydowac. Za
Permedia przemawiaja dobre drivery do NT, lepsza wizualna jakosc
generowanego obrazu 3D, mozliwosc pracy 3D przy rozdzielczosciach 1024*768
(i chyba wiekszych). Natomiast Riva oferuje wyzsze czestotliwosci
odswierzania obrazu w True Color i mozliwosc operowania teksturami o duzych
rozmiarach.

Jezeli ktos ma w planach programy do grafiki 3D typu 3D Studio, to
zdecydowanie Permedia, z kolei do gier lepiej uzyc Rive, w pozostalych
przypadkach obie karty beda dobre :-)

Pozdrowienia
Andrzej Popowski
(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address )