Re: Czy warto kupić filtr na monitor?

Autor: Jacek M. Robak (MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl)
Data: Sun 01 Mar 1998 - 00:08:47 MET

>Czy możesz mi powiedzieć ile zapłaciłeś za taki filtr?
>(chodzi o wersje 17 cali). Pytałem się w sklepach i rzucili
>mi cenę 550 PLN!!! Czy nie można by gdzieś kupić tego
>taniej? Nipotrzebne mi są żadne rachunki.
>Czym różni się GOLD od UNIVERSAL (oprocz tego, że ten drugi
>jest ok. 100 PLN tańszy)

Bzdury!
lepiej dolozyc te 550zl i kupic lepszy monitor. Lepszy monitor bez
filtra to znacznie lepszy pomysl od badziewia z filtrem. Dobry monitor
emituje tyle co tlo. Filtr ma sens tylko wtedy gdy pracuje sie w
miejscu, gdzie nie mozna wyeliminowac refleksow swietlnych.
Kumpel pracuje w zakladzie Biologii Molekularnej. Maja tam licznik
promieniowania.
Testowalismy dwie siedemnastki Daewoo i NEC. Oba wprawdzie z przodu
nie emituja zbyt duzo, choc NEC prawie nie odroznia sie od tla nawet
gdy licznik przytknie sie do ekranu. Natomiast z boku i od gory!!! W
przypadku NEC-a sytuacja prawie taka jak od przodu. W przypadku Daewoo
musielismy zmieniac zakres pomiaru bo na tym nizszym wskazowka
wylatywala do konca skali.
- Jacek Marcin Robak -
MarcinR_at_eskulap.am.lublin.pl

A - jeszcze jedno. Na zmeczenie wzroku (tu juz niezaleznie od
czestotliwosci i promieniowania) najbardziej wplywa niebieska czesc
widma. Sa specjalne okulary eliminujace wlasnie ta czesc. Idealne do
dluzszej pracy nad tekstem czy bazami danych. Zmieniaja nieco kolor -
obraz wydaje sie nieco zolty. Nie sa wiec przydatne dla ludzi
zajmujacych sie grafika.