drukarki lexmark?

Autor: Tałajczyk Piotr (piotr_ta_at_friko2.onet.pl)
Data: Fri 30 Jan 1998 - 15:13:19 MET

byłem dzisiaj u kumpa i drukowaliśmy właśnie na lexmarku 2030. przy wyborze
właściwości wyskakuje mu super czadowa konfiguracja wydruku (nie widziałem
jeszcze takiej). najlepsze jest to, że program wie jaki jest poziom atramentu w
drukarce. wszystko jest przedstawione w sposób graficzny. mam w związku z tym
pewne pytanie.
w jaki sposób jest to zrobione? czy w sposób hardware-owy (drukarka komunikuje
się z komputerem przez lpt1 powiadamiając go ile jest atramentu), czy jest to
jakaś sztuczka software-owa (program oblicza domyślny poziom atramentu na
podstawie ilosci wydruków).
to drugie raczej jest bez sensu, bo przecież różne wydruku mają różny poziom
zaczernienia.
mogli by zrobić coś takiego dla HP.

--
pozdrowionka i dawaj też na pirva