Re: Virus Macro.Word.Cap

Autor: R.Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Wed 28 Jan 1998 - 19:38:28 MET

At 12:35 98-01-28 +0100, you wrote:

>czyzbys ty tez chcial posiasc wiedze,
>jak pisac wirusy makrosowe ?

  jak sie pozbyc raczej. Poniewaz tu uchodze za szpecjaliste
  to wszyscy domorosli magicy usuwaja najpierw macrovirusy
  MKS_VIRem a potem jak nie moga zapisac pliku pod wybrana
  nazwa to dawaj do mnie zebym im cos poradzil.

>1. Bontchev nie jest bezstronny, pracuje nad F-Macro
>(ja tez nie jestem :-{))))
>
>a propo 'burdelu' :), roznica po leczeniu mks_vir'em
>a f-macro ogranicza sie do okolo 50 bajtow
>(swiezy wirus Macro.Word.MDMA.AJ)

  widocznie chodzi o TE drobna roznice.

>2. F-Macro po leczeniu wirusa CAP rowniez zostawia napisy
>CAP, FileOpen, itd. mozesz sam to sprawdzic
>
>3. mks nie 'udaje' ze potrafi leczyc, lecz leczy
>co zreszta jest wyraznie napisane przez Bontcheva

  pozostawia TEN drobny szczegol.

>tlumaczenie: dokument nie bedzie wiecej infekowac,
>poniewaz wirus w nim zawarty zostal wymazany
>
>przyznaje, ze nie wiemy jeszcze jak usunac z dokumentu
>status szablonu, jesli jedyne makrosy pochodza od wirusa,
>lecz postaramy sie to zrobic w najblizszej
>przyszlosci (zobaczymy, jak to robi np f-macro :)

  No to moze przyblize rozwiazanie problemu:
  document Worda nie ma prawa zawierac zadnych makr.
  moga je tylko zawierac szablony/template ( .dot)

  Wirus, taki jak Macro.CAP zmienia status dokumentu na szablon
  po to by moc zapisac makra. Pozostawia rozszerzenie .DOC
  zeby sie klient zlapal na wczytanie szablonu jako dokumentu.

>4. moze zamiast formatu *.DOC zaczniecie uzywac formatu RTF
>(opcja 'zapisz jako' -> tekst formatowany *.RTF , Rich Text Format)
>wtedy zadne makrosy nie beda straszne

  Gdyby chodzilo tylko o mnie to bym po prostu zapisywal
  formacie Worda 2.0c - dla mnie wystarcza.

--
Romek
 ============= PeCetologia to nauka experymentalna ==============