Re: DIMM SDRAM o co chodzi?

Autor: Krzysztof Szymański (chris_at_use.com.pl)
Data: Tue 27 Jan 1998 - 09:55:01 MET

Pamiec SDRAM pracuje synchronicznie z zegarem plyty glownej i tak:
12ns = 83MHz
10ns = 100MHz
6ns = 135MHz

Podstawowym typem 168pin DIMM SDRAM jest wersja 2 cyklowa 64bit bez EEPROM-u
100MHz, ten modul pasuje do wiekszosci plyt glownych. Przy zakupie plyty
glownej Intel AL440LX nalezy wyposarzyc sie w 168pin DIMM SDRAM 4 cyklowy,
czestoltiwosc wew. 66MHz, zew. min. 100MHz, 3.3V, nie buforowane. Intel
dopuszcza pamieci 64bit oraz 72bit SDRAM/ECC. Z moich doswiadczen wynika ze
plyta ta ma problemy z pamieciami z EEPROM-em, nawet sam Intel przyznal sie
do tego, a zwalil to na producentow modulow a szczegolnie na zle ustawienia
SPD (serial present detector).

Jezeli bedziesz kupowal 168pin DIMM-a SDRAM do plyty z VX czy TX, to kup
najprostrzego DIMM-a 2 cyklowego, 64bit, nie bufforowanego, 3.3V, 100MHz,
bez EEPROM-u.
Bedziesz mogl go wykorzystac np. w ASUS-ach z 440LX pod PII.

KaPeS

<6aiuep$3jo$2_at_sunsite.icm.edu.pl>...