Re: problem z COMem

Autor: Krzysztof Romanski (krisr_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 14:15:20 MET

Dariusz Góral napisał:

>Jak sprawdzić czy COM nie jest uszkodzony?
>Dlaczego pytam?
>Na pierwszym COMie wariuje mysz. Na drugim mysz działa poprawnie
>nie jestem pewien czy to jest sprawa programu czy wada COMu
>Słyszałem, że niektóre płyty potrafią mieć źle podłączone COMy
>czy to prawda?

Ja sprawdziłbym najpierw, czy nie masz jakiegoś konfliktu z
przerwaniem. Być może masz jakieś urządzenie, które wykorzystuje IRQ4,
czyli przerwanie obsługujące com1. Jeśli chodzi ci dobrz na com 2 to
jest to najbardziej prawdobodna przyczyna. Chciałem ci jeszcze zwrócić
uwagę, że urządzenia podłączone do com3 używają tego samego
przerwania, co com1. (może modem masz podłączony do com3).
Uszkodzenia coma raczej nie podejrzewam

--
Krzysztof Romanski
krisr_at_friko.onet.pl