Re: Co jest grane z moim RAMem?

Autor: Piotr Zadrozny (pzadrozn_at_micros.com.pl)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 10:20:40 MET

On Mon, 26 Jan 1998, Rico wrote:

> Wirus raczej nie wchodzi w rachubę, bo systemu strzeże mi Norton AntiVirus
> 4.0 dwa razy w miesiącu uaktualniany z Internetu. Przy starcie komputera
> sprawdza on pliki rozruchowe i pamięć.

  To raczej nie jest kwestia wirusa. Czy masz 32MB ramu, 4MB czy 128 to
  nie ma znaczenia. Problem tkwi w ilosci dostepnej pamieci podstawowej
  tzn 0-640kb. Jezeli masz zaladowane rozne sterowniki, DOS'a do low
  memory itp... to mozesz miec np 500 iles dostepnej pamieci podstawowej
  i to jest za malo dla MKS'a. Proponuje to co poprzednicy "mem/c"
  ewentualnie "mem/c | more" dla sprawdzenia co siedzi w pamieci i gdzie.
  W config.sys i autoexec.bat - tam gdzie mozna uzyj DEVICEHIGH lub LOADHIGH.
  Jezeli uzywasz DOS'a 7.0 to akceptuje on rowniez FILESHIGH, BUFFERSHIGH
  itd... Nie zapomnij o komendzie DOS=HIGH,UMB. Chodzi o to by zwolnic jak
  najwiecej dolnej pamieci i to powinno pomoc.
  Niemniej jednak gdybys mial nadal problemy pisz na prive.

  P.Z.