Re: Piszczenie monitora

Autor: Krzysztof Romanski (krisr_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 00:23:08 MET

Jarek Andrzejewski napisał(a):

>Zgadza się - typowe piszczenie telewizyjne ma 15625Hz. Jest jednak
>pewna różnica - monitor komputera ma odchylanie poziome o
>częstotliwości 31250Hz i więcej. Więc to na pewno nie będzie "typowe
>piszczenie telewizyjne".
>Podsumowując: nie ważne co piszczy; ważne, że nie powinno. Argumentem
>może być to, że taki pisk po kilku godzinach pracy uniemożliwia
>dalszą.

A jak można wyjaśnić następujące piski. Miałem Maga 15", w trybie
tekstowym piszczał jak szalony, w graficznym w ogóle (no chyba, że
refresh był ustawiony na 60 Hz). Teraz mam 17" CTX, no i jak pracuje w
DOSie też piszczy, jednak znacznie mniej - a po niedługim czasie mu
przechodzi. Pecha mam jakiego czy jak? A może to miejsce, w którm stoi
monitor jest jakieś dziwne...

pozdrawiam

--
Krzysztof Romanski