Re: Skad hasla

Autor: Michal Kaczmarczyk (mik_at_iname.com)
Data: Wed 21 Jan 1998 - 23:19:43 MET

On Wed, 21 Jan 1998, Zebacz wrote:

> Z checia potestuje twoj program do odnajdywania hasel w Biosie.
> Jesli jest mozliwe udostepnienie go, prosze, przyslij mi na mail'a z jakas
> instrukcja obslugi i informacja czy moge go jeszcze komus udostepnic.
> Jesli nie chcesz udostepniac swojej pracy odpisz - zrozumiem.

Niestety, ale go w tej chwili nie mam. To był programik tylko do AWARDa.
Wyczaiłem algorytm kodowania (banalny) i potem sprawdzałem różne stringi,
czy pasuja. Jak się dowiedziałem o uniwesalnym haśle, to wpisałem w
programiku, żeby szukał stringów dajacych ten sam kod co to hasło. No i
wygenerował mi parę setek... Aż tyle, ponieważ kod był dwubajtowy, a
string mógł mieć do 8 liter.

Algorytm kodowania wyglada tak:
 1. Wyzeruj kod.
 2. Pobierz znak, dodaj go do kodu, ewentualne przeniesienie dodaj do
kodu, przesuń kod o 2 bity w prawo (może w lewo - nie pamiętam) z
zapętleniem wysuniętych bitów.
 3. Jeśli był koniec ciagu to przyjmij, że będa tam zera. Chodzi o to żeby
przesunaś w sumie 8 razy po 2 bity, czyli całe 2 bajty.

Wszystich _różnych_ haseł jest więc 65535, z czego 1 kod zawsze wchodzi
(tajne hasło), kod 0 oznacza brak hasła.

Michał Kaczmarczyk mailto:mik_at_iname.com http://student.uci.agh.edu.pl/~kaczmar