Re: Q: CD IDE widziany jako SCSI

Autor: Jan Szypowski (janszypo_at_waw.pdi.net)
Data: Mon 19 Jan 1998 - 12:55:08 MET

On Mon, 19 Jan 1998 09:17:32 +0100, "Robert Kowalski"
<funky_at_priv3.onet.pl> wrote:

>Kiedyś jakimś dziwnym trafem CD ROM Toshiba w moim komputerze byl widziany
>przez W95 jako SCSI choć był IDE. Nawet w Adaptec SCSI Explorerze można było
>sterować nim (robić eject itp.)
>Bardzo ułatwiało mi to życie bo wiele programów do kopiowania CD potrafi
>odczytywać obraz CD (data track, audio track) tylko z napędów SCSI. Bez tego
>nie można zrobić dokładnego odbicia image CD.
>Dziś po reinstalacji W95, CD ROM jest widziany prawidłowo tzn jako IDE.
>Czy ktoś może wie jakim cudem wcześniej CD był widziany jako SCSI ??

Takie cyrki potrafi robic Adaptec EZ-SCSI 4.0. W przypadku CD Toshiby
jest to spowodowane prawdopodobnie tym, ze wersje IDE i SCSI roznia
sie wylacznie interfejsem, a firmware domyslnie okresla typ jako SCSI.
Cala zabawa sie konczy po zapatchowaniu EZ-SCSI do wersji 4.01

janszypo_at_waw.pdi.net