Re: dwie karty muzyczne?

Autor: Robert Kowalski (funky_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 19 Jan 1998 - 12:35:18 MET

Bartosz Palusko napisał(a) w wiadomości:
<68ot86$1me$2_at_helios.man.lublin.pl>...
>Jak zachowywałby się komputer z dwoma kartami muzycznymi na pokładzie?
>Czy ktoś ma taką konfiguracje? Jak zachowywałby się Win'95 a jak dos'owskie
>programy?
>Po co tak? Mam gravisa i jestem z niego bardzo zadowolony ale nie chce on
>nagrywać w trybie 16 bitowym a jest mi to potrzebne. Chce więc kupić prostą
>kartę 16 bitową która nagrywała by mi takie pliki pod windows'em nie
>rezygnując jednak z fajnego brzmienia gravisa i nie wydając "dużo"
>pieniędzy.
>

>P.S. Czy dźwięk AWE64 pod grami (dos) będzie równie fajny (lub lepszy) jak
> [...]
Miałem prawie rok konfiguracje GUS Clasic + ESS AudioDrive
GUS ustawiony na port 220
aby można było bez ustawień set ultrasnd zinicjalizować wzmacniacz na GUS
bez inicjalizacji całej karty (z set ultrasnd=.... GUS inicjalizował się
całkowicie i powodował różne konflikty w róznych grach)
, acha jeszcze tą inicjalizację umozliwia tylko stary ultrinit ver 2.18

Oczywiście mój multiconfig pozwalał na wybranie całkowitej inicjalizacji obu
kart lub tylko GUSa przez ultrinit ver 2.28

Teraz jak przeczytałem na http://www.gravis.com/sound.htm że Gravis kładzie
lache na karty muzyczne i zero dalszego supportu, to zamieniłem to na AWE 64
OEM.

A teraz wrażenie porównawcze.
AWE 64 OEM:
lepszy wzmacniacz (możliwość regulacji barwy tonu)
wiecej szumów (przy włączonym 3D)
MIDI... bez dodatkowego 4MB RAM lepiej nie słuchać - uszy więdną (bez
porównania z GUS)

Podsumowanie
Duet faktycznie może sprawiać kłopoty, szczególnie przy autodetekcji
sprzętu. Poza tym zajmuje dwa sloty ISA, conajmniej 2 przerwania i
conajmniej 2 kanały DMA. Jeśli jednak powyższe nie stanowi dla Ciebie
problemu to spoko możesz sie na to zdecydować. W W95 GUS nie współpracuje
poprawnie z Direct X (posiada tylko tryb emulacji zgodności). Dobrym
rozwiązaniem jest ustawienie syntezy FM na SB a MIDI na GUS.

To wszystko - więcej szczegółów na priv.
Pozdrówka
Robert Kowalski
funky_at_priv3.onet.pl
ICQ UIN: 7112656