siec osiedlowa - kto mi pomoze?

Autor: Tomasz Jaromin (tjaromin_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 18 Jan 1998 - 12:06:43 MET

Witam :)

Moj temat byl juz poruszany na tej liscie, ale jeszcze raz prosze o pomoc.
Dolaczam do tego maila plan sieci, ktra mam zamiar stworzyc (juz w czesci
ona istnieje) Prosze o porady na pytania, ktore umiescilem w koncowce tego
listu.

Oto dane do planu

Plan jest tylko orientacyjnym przedstaweniem polozenia komputerow.
Tymczasowo ma ich byc 5. Prostokaty, to domki jednorodzinne, te zaznaczone
na niebiesko, to miejsca gdzie sa komputery. Cala siec ma byc polaczona
szeregowo kablem BNC 50 Ohm. Odcinki AB oraz CD juz istnieje i maja kolejno:
AB 50m
CD 27m

Odcinek BC wyniesie 140m (plan jest troche niewymiarowy ;) i jeszcze go nie
ma. Mam zamiar dolaczyc jeszcze komputer E (odleglosc DE wynosi 32m). Sa to
dane w miare dokladne (wczoraj mierzylismy) a granica bledu wynosi gora 10 m
(raczej o 10 mniej).

Wszystkie komputery maja miec karty PCI, w instrukacjach do kazdej z nich
napisane jest, ze na kablu BNC max. odcinek wynos 180 m. Slyszalem jedna, ze
jest to odcinek dla 100 kart! Ktos mi mowil, ze jezeli siec ma tylko dwa
komputery, to odleglosc jest 2x wieksza - czyli 360m. Laczna dlugosc z tymi
5cioma koputerami wyniesie max. 275 m.

1.Czy taka siec pojdzie ez wzmacniaczy? jezeli nie to gdzie moge dostac
najtanszy i o co sie dokladnie pytac (pytalem sie kiedys o reapetery i
powiedziano mi, ze najtanszy kosztuje 1600 zl! )

2. Od komputera D chcialbym kiedys zrobic odgalezienie. Czy istnieja
specjalne trojniki gdzie moge dostac i za ile? (no i czy trzeba bedzie do
tego wzmacniacze? a moze sa wzmacniacze z trojnikami? )

Prosze o odpowiedzi oparte na doswiadczeniach wlasnych a nie wyczytane z
instrukcji (ba kzdy mi mowi co nnego) Musze wiedziec, ze to ruszy, bo zakup
takiej ilosci kabla jest troche kosztowny :( Mieszkam w Katowicach, wiec
porady, dotyczacych miejsc kupna ewentualnych wzmacniaczy lub innych
elementow prosze podawac tylko w okolicach Katowic.

Siec bedzie pracowac pod win95 (nie namawiajcie mnie do windows NT ani do
linuxa, mam do nich szacunek ale jestem nalogowym graczem ;)

Jak mi sie jeszcze cosik przypomni to dolacze to pozniej :)

Tomasz Jaromin - JARO
email: TJAROMIN_at_FRIKO.ONET.PL
Quake Clan 666
Keyboard not detected - press any key to continue

PS. Przepraszam, ze wale na liste obrazek :)