Re: Re: Wirus niszczący monitory

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Fri 16 Jan 1998 - 21:42:35 MET

On 14 Jan 1998 08:41:27 +0100, ptad_at_box.zetobi.com.pl (Pawel Tadejko)
wrote:

[...]
>a teraz na serio
>Taki wirus nawet jesli istnieje (latwo go mozna napisac)
>jest "calkowicie bezpieczny" dla monitorow cyfrowych
>
>w przypadku standardowych moze byc gorzej
>teoretycznie istnie mozliwosc spalenia ukladow odchylajacych
>strumien z dzialka elektronowego - tzw. "pad synchronizacji"
>pionowej lub poziomej
>
>mozna to uzyskac poprzez bezposrednie programowanie
>rejestrow CRT karty zwiazanych z parametrami wyswietlania
>obrazu (ale to dlllllllluga historia)

Co tu dużo gadać. Ja tak spaliłem sobie monitor. Ustawiłem złe
odchylania i bzzzt... BUUM! (+ sfx: ogień i dym). Całkiem serio.
Był to analogowy oczywiście i stary monitorek SCAN.

Pozdrowienia,
Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl
        jfiok_at_vlo.waw.pdi.net