bnc ??

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Fri 16 Jan 1998 - 02:16:18 MET

Marcin Kowalik wrote:

> [...]

[...]

 MK> Wiem ze wykazywanie na przykladach nic nie da ale.... dlaczego sa
 MK> produkowane specjalne gnazdka na sciane do ktorych sie podlancza
 MK> kablem komputer. co prawda dosc drogie 60 zl + vat (pozlacane styki)-
 MK> ale dziala !!!

Sure, ale to są gniazda podwójne i podłącza się _dwa_ kable do trójnika przy
karcie.

 MK> P.S. tez czegos sie dowiem tzn. czy tak mozna podlanczac

Przyczyna banalna. Segment sieci stanowi swego rodzaju linię długą. Karta jako
taka ma wysoką impedancję wyjściową i wpięta bezpośrednio w linię długą nie
wprowadza _znaczących_ odbić. Natomiast wpięcie pomiędzy trójnik a kartę choćby
kawałka koncentryka, powoduje zbocznikowanie linii długiej rezonatorem (ten
kawałek koncentryka się nim staje) i to na dokładkę o bardzo porąbanej
charakterystyce impedancji (jak każdy obwód rezonansowy). Efektem jest
powstawanie odbić w miejscu dołączenia dodatkowego koncetryka, a na dokładkę
pobudzany impulsowo rezonator powoduje powstawanie oscylacji pasożytniczych przy
zboczach impulsów.
Możnaby jeszcze poteoretyzować na temat wpływu aktywnego wyjścia karty
sieciowej i ewentualnego samowzbudzania się obwodów wyjściowych, ale byłoby to
już teoretyzowanie za daleko idące ;-)

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl