Re: VX, HX, TX itd.

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Fri 16 Jan 1998 - 07:58:30 MET

zajrzyj na www.sysopt.com i sysdoc.pair.com

> Roznice (podstawowe) nie sa takie wielkie:
> HX - najczesciej 256 kB cache, obsluguje RAM z kontrola parzystosci

Ilość cache zależy raczej od płyty ...

> (parity check)- czyli obsluguje SIMM-y zarowno 32 jaki i 36 bit,
> pamieci FastPage, EDO, przy nowszych biosach CZASAMI
> SDRAM.

???
A to ciekawe ...

> VX - najczesciej 512 kb cache, nie obsluguje bitow parzystosci
>
> Dawno, dawno temu Intel wymyslil, ze ma byc HX do celow
> profesjonalnych, VX do domu.
>
> TX - nowy chipset, 512 kB cache, cache obsluguje max 64 MB ram

podobnie jak VX

> powyzej tego nie jest cache-owane, obsluga trybu UltraDMA HDD,
> USB, klopoty z instalacja win95 (wymaga patch-a), 98 chodzi OK.

Usb jest również w VXach

> Problemy ze starszymi dyskami Seagate (chociaz zauwazylem, ze jak
> sie przypnie Seagate jako slave do Caviara, to juz mu TX nie przeszkadza,
> ciekawe co?). Aha jeszcze BusMaster na PCI

Busmaster jest wszędzie - nawet w FXach ;)

> Co do 64 MB, to jak trzeba wiecej, to przypiac szybkie SDRAMY zamiast EDO
> i brak cache juz tak nie boli. Generalnie to chyba najlepsze kosci do

BZDURA, brak keszowania zawsze boli zwłaszcza że SO podobno alokują
pamięć od góry, czyli najpierw tą niekeszowaną, a dostęp do SDRAM jest
niewiele szybszy niż do EDO.

> zwylego pentium, chociaz VX mu nie ustepuje predkoscia, no chyba ze
> chodzi o jakas rakietke typu Pentium 233, 128 MB ram, matrox.......
> (no co pomarzyc nie mozna?)

Rozumiem jakbyś marzył o PII-300, teraz P233 to żadna nowość ani
rarytas, większość P166MMX chodzi na 208 co jest wcale niewiele
wolniejsze ...
128 SDRAM kosztuje 850 zł
Milenium I kumpel kupił za 250 zł ;)

--
    _/         _/    _/    _/   _/     _/_/_/_/        Lukasz Bajonski
   _/         _/    _/    _/  _/      _/            ( lbajon_at_sgh.waw.pl )