Re: AMD 133 - taktowanie

Autor: Pawel Szumski (pawels_at_talex.gliwice.pl)
Data: Thu 15 Jan 1998 - 08:44:20 MET

Grzegorz Duda wrote:

> 5x86
> pewien
> wszystko
> wolniej
> poprawnie ?

> Ja musiałem zmienić napięcie na 4V, ale jeśli u Ciebie chodzi , to
> pewnie nie potrzebujesz tego zmieniać. Sprawdż jeszcze ustawienia
> pamięci cache w BIOS (internal oraz external). Jeśli obie sš enabled
> to możliwe że jest padnięta pamięć cache. Najprościej sprawdzić w ten
> sposób: ustawić obie na enabled, zmierzyć dokłanie czas uruchomienia
> [...]

   Jam mam podobny problem: chyba nawet chodzi o te sama plyte. Mam AMD
133 podkrecony na 160. Jak ustawie na jumperkach L1 write back to
przestaje mi dzialac L2 - system nie widzi, nie da sie w biosie ustawic
write-back - jest caly czas write-through i nie da sie tego zmienic.
Jedyny sposob na rozwiazanie poblemu to zablokowanie L1 write-back na
jumperach, wtedy dziala L2 i L1 write-through, ale wszystko jest
wolniejsze. Sprawdzalem tez na 150, 133, 120 itp., testowalem duzo
wait-state'ow w biosie, nic nie pomaga - albo plyta taka, albo zla
wersja biosa. Przy okazji: jesli ktos z listowiczow mialby taka plyte
niech napisze do mnie na priv. Chcialbym znalezc nowszy bios. Plyta
Pc-chips, chipset UMC i Pc-chips, Local Bus, bios Award listopad '94
(chetnie bym nagral inny). Bios nagrywa sie na epromiarce, do ktorej mam
dostep, tylko potrzebuje plik z danymi
Pozdrawiam,
Pawel Szumski