Re: Coś tu bardzo brzydko pachnie - czyli spiskowa teoria dziejów ....

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 14 Jan 1998 - 19:03:58 MET

> /> Windows 95 ok. 400 zł
> /> MS Office ok. 2000 zł
> /> Corel Draw następne 2 tys. zł

Widze ze w ogole sie nie orientuje tutaj ktos w cenach programow. Windows
95 mozna miec za 345 zl. MS Office 97 PL Standart jesli najpierw kupi sie
Word 7.0 a potem Upgrade 97 wychodzi 1000 zl. Corel Draw 7.0 - najpierw
3.0 a potem upgrade 7.0 - 1200 zl. Dla mnie te ceny nie sa wysokie, jesli
wezmie sie pod uwage mozliwosci, ktore te programu oferuja. Szczegolnie
atrakcyjny jest Corel ze wzgledu na bardzo dobra dokumentacje ( m.in.
zbior wszystkich Clipartow wydrukowany w grubej ksiazce ).

> [...]
> Jeśli do pracy, i zarabiasz na tym grubą forsę to czemu masz nie
> zapłacić ?
>
> /> System operacyjny, pakiet biurowy, który przydaje się
> /> również w domu oraz pakiet graficzny kosztuje około
> /> 4400 złotych. Dodatkowo jakiś program multimedialny,
>
> Czyli mniej więcej tyle co hardware, a kto twierdzi że sprzęt ma być
> tańszy od software'u ?
> Jeśli kogoś stać na sprzęt za 6 tys zł to równie dobrze stać go na
> sprzęt na 5 tys zł + oprogramowanie za 1000, sprawa jest w nawykach ;)
> I wcale nie trzeba mieć od razu najnowszysch wersji ...

Tak tyle ze komu sprawiloby przyjemnosc opracowywanie dokumentow w TAG-u
pod DOS-em maja Pentium 200 MMX ? :) Szczerze mowiac nie dziwie sie ze
piractwo jest w Polsce tak popularne, szczegolnie na rynku gier. Gdyby
wszyscy drystybutorzy sprzedawali gry w granicach 60-70 zl to schodzilyby
ich cale masy, a tak to jest cena 140 zl i koles woli isc na gielde i dac
tam 50 zl za gre. W przypadku gdy oryginal bylby za 60-70 zl gielda nie
miala by szans bytu.

> /> jedna gierka w miesiącu, programy narzędziowe typu
> /> Norton Utility, dobry antywirus, trzy podstawowe archiwi-
> /> zery, trochę shareware-u i spokojnie zbiera się sumka
> /> ponad 10000 zł.
>
> Po prostu gdyby się płaciło za wszystko to nagle by się okazało że nie
> trzeba trzech archiwizerów tylko jeden (i do tego darmowy), od NU jest
> jakiś o połowę tańszy pakiet spełniający 90% naszych potrzeb itp ...
> A system dostajesz razem z komputerem ;)

Ciekawe gdzie :)

> /> Jestem ciekaw, kolego slawku, ile Ty posiadasz legal-
> /> nych programów (???)
>
> Eeee taki rasowy amerykaniec to pewnie wszystko ma legalne ;)

Ale mu nie jestesmy rasowymi amerykancami. Jesli bede zarabial tyle co
rasowy amerykaniec to bede sobie fundowal oryginaly, teraz mnie na nie nie
stac i dyskusja z grubsza rzecz biorac nie ma sensu.

                                                Jurand