Re: ATX hmmm.....

Autor: Maciej Malinowski (mmalinow_at_willow.oi.pz.zgora.pl)
Data: Mon 12 Jan 1998 - 02:03:10 MET

Bartek wrote:

> witam
> przymierzalem sie ostatnio do PII
> jednak kazda plyta ktora dorwalem
> do PII (intel atlanta) chodzi w standardzie ATX.
> Pomimo ze musialbym wydac na obudowe
> big tower;a (do niektorych midi podobno plyta
> nie wchodzi) okolo 650 zl nie widze
> zadnych zalet ATX.
> Moze ktos mnie oswieci.

       Do zalet ATX wymienianych w roznych czasopismach nalezy glownie
wyeliminowanie koniecznosci instalowania wentylatora na procesorze, gdyz
jest on chlodzony przez wentylator z zasialacza. Dotyczy to jednak
procesorow instalowanych w gniazdach Socet 7. W przypadku PII to jednak
nie nie jest zachowane gdyz PII jest zintegrowany z wentylatorem.
Natomiast inna ciekawa zaleta stanbdardu ATX ktora mi sie osobiscie
podoba jest to, iz po wydaniu komendy zamkniecia systemu Windows 95
nastepuje zamkniecie systemu i wylaczenie zasilania (zastrzegam jednak,
ze nie naleze do zwolennikow Win95. Uzywan Win NT 4.0).
   Nie mniej jednak przyznaje racje, ze standard ATX jest zdecydowanie
jeszcze za drogi dla przecietnego posiadacza komputera. Niestety na
razie nie zanosi sie na obnizke cen.

> ps.czy ktos slyszal ze do atlanty LX
> potrzebne sa sdram'y LX
> bo normalne nie chca chodzic.
> Jesli to prawda to jak rozroznic
> sdramy od sdram'ow LX
>
> bartek

   To fakt, ze plyta Atlanta wymaga innych Dramow. Mozna je rozpoznac po
dodatkowym malym ukladzie scalonym przylutowanym z prawej strony plytki.
Ma on wymiary ok. 3x3 mm.
   W przypadku zainstalowania dram'ow bez tego ukladziku plyta nie
wystartuje wcale. Beda wydawane dzwieki sygnalizujace blad.

Maciej Malinowski