Re: Jaki system operacyjny?

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Sat 10 Jan 1998 - 21:46:43 MET

In pl.comp.os.win95 Radosław Sokół <rsokol_at_iname.com> wrote:
: slawek wrote:
:>
:> Wlasnie, dlaczego?
:> Postaw sobie Unixa na PC, to jest dopiero system na komputer domowy/biurowy.

: IMHO jedynie ewentualnie na biurowy. UNIX jest raczej do zastosowań
: naukowych i porządnych obliczeń - pracowałem na stacji Silicon
: Graphics (chyba Onyx, ale nie jestem pewien) obsługującej tomograf
: NMR i rzeczywiście tam UNIX ma jak największy sens - chodziło to
: bardzo elegancko. Do biura też może by się znalazło oprogramowanie
: (np. StarOffice) pozwalające coś pisać. Ale do domu? Linux ze swoimi
: powolnymi Xami i niezgodnością z oprogramowaniem Win32? Gdzie tu
: gry na DirectX? Nawet OS/2 lepszy, bo soft z Win 3.x działa od razu
: po instalacji.

Hint: ci któży używają Linuxa nie potrzebują DirectX czy innych takich
dziwolągów. Co do prędkości X win to bym się spierał. Zresztą jak to
porównywałeś lub jak to było porównywane w testach na które się mógłbyś
powołać ?

Co do używania Linuxa w domu to się zdziwisz ale znam co najmniej
kilkanaście osób które uzywając Linuxa w różnych innych miejscach po za
domem mają go także i w domu i stosują go do przeróżnych zastosowań (w domu
najczęściej zastosowania rozrywkowe).

: Moja propozycja do domu: Windows NT. Chodzi na tym bardzo dużo a
: jest to już w miarę rozsądny system.

Ile kosztuje NT ? Czy każdego stać żeby sobie to kupić do domu ? Zauważ, że
chcąc kupić NT do domu musisz wydać jeszcze co najmniej drugie tyle na chćby
Office czy inne takie.

kloczek

Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl*