Backup

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Sat 10 Jan 1998 - 17:36:19 MET

Adam Warski wrote:

 AW> Chciałbym kupić sobie jakieś urządzenie do Backup'u. Rozmiar
 AW> ok. 60 MB. Czy wybrać Zip-a czy może Ditto, czy jakieś inne?
         ^^ nie zgubiłeś jakiegoś zera?

Przy tak małej ilości danych do backupa zdecydowanie ZIP - da Ci to przy okazji
pole do lepszego zorganizowania przechowywania danych i rzadziej używanych
programów. Ja osobiście dzięki ZIPowi nie kupowałem nowego twardziela od dwóch
lat i mam jeszcze duuuużo wolnego miejsca ;-)
Przy większej ilości danych do backupa już jest trudniej coś sensownego
wymyśleć. Tasiemki są tanie i pojemne, ale czas dostępu do pojedynczego pliku
(czytaj: czas odtworzenia pliku) jest koszmarnie długi. Poza tym mam złe
doświadczenia z taśmami QIC-80, może Travan jest lepszy...
Być może warto się zastanowić nad dyskami magnetooptycznymi - tani nośnik, ale
drogi napęd :-(

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl