Re: Zwarty glosniczek-uszkodzona plyta ?

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Thu 08 Jan 1998 - 14:06:41 MET

On Thu, 8 Jan 1998 09:55:17 +0100, "Piotr Zamarski"
<piotrek_at_polished.net> wrote:

> Pechowo jeden z kabelkow laczacych glosniczek byl zwarty do obudowy
>komputera. Spowodowalo to spalenie sie czegos na plycie GA-586T2. Wyglada na
>to, ze poza niedzialajacym glosniczkiem plyta jest sprawna. Jednak teraz po
>podlaczeniu juz niezwierajacego glosniczka zglasza sie tylko karta
>graficzna, po czym koputer sie restaruje. Bez glosniczka jest O.K.
>Czy ktos wie co moglo sie uszkodzic i czy poza niedzialajacym
>glosniczkiem(ktorego i tak nie potrzebuje) moga byc jakies inne problemy ?

Dziwne jest juz samo to, ze nastapilo uszkodzenie portu glosnika przez
zwarcie - w zasadzie powinno to byc odporne. Ale jesli takowe
uszkodzenie wystapilo, to mozliwe jest ze nieuszkodzony glosnik zwiera
np. zasilanie fragmentu plyty - obsluga glosnika jest robiona w koncu
przez uklad spelniajacy jednoczesnie role zegara systemowego. Ja bym
ten glosnik odlaczyl i wykonal dokladne testy plyty czy jeszcze cos
nie jest trafione. Jak reszta dobra - to mozna uzywac.

Darek