Jaki dlugi serial link ?

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Thu 08 Jan 1998 - 01:20:47 MET

Jarek Andrzejewski wrote:

[...]

 JA> Podsumowując: lepiej poprowadź sieć. Będzie szybciej, ale raczej radzę
 JA> puścić Ci osobnym kablem 220V wraz z siecią.

Nie trzeba - wystarczy puścić samo zerowanie ochronne. Jeśli kabel podwiesisz
na lince nośnej, to ta linka może posłużyć do tego celu. Należy tylko pamiętać,
żeby zerowanie w gnieździe zasilania było podłączone tylko przy jednym
komputerze i podłączyć obudowy komputerów do wspólnego przewodu zerowania.
Jeśli sieć ma być w jednym bydynku, to jako wspólny potencjał do połączenia
obudów można użyć sieci wodociągowej a nawet rur c.o.
W takim wypadku nie powinno się podłączać żadnego komputera do zerowania w
gniazdku.

 JA> Możesz też zastosować stare karty arcnet. AFAIK były izolowane
 JA> (kilkaset woltów różnicy nie zrobi im krzywdy, ale może zrobić Tobie.
 JA> Pamiętaj o tym.).

Arcnet pomimo izolacji galwanicznej jest bardzo nieodporny na różnice
potencjałów między masami i pojawiające się tam zakłócenia impulsowe.
Rozwiązanie j.w. Mam w firmie ok. 15 komputerów w sieci Arcnet a jako wspólny
potencjał wykorzystałem rury c.o.

 JA> Arcnet wymaga hub-a, ale przy dwóch komputerach nie jest on
 JA> potrzebny.

Arcnet nie wymaga huba - trzeba tylko pamiętać, żeby kupować karty 'BUS' a nie
'STAR'. Niektóre karty mają jumpery BUS/STAR. Poza tym, nawet w konfiguracji
STAR możesz połączyć 4 karty do huba pasywnego, który możesz sobie zrobić nawet
sam (4 oporniki i 4 gniazda + metalowa obudowa). W konfiguracji BUS na jednym
segmencie możesz podłączyć do 8-miu kart Arcnet.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl