Fenomen?

Autor: Jarek Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Tue 06 Jan 1998 - 23:09:28 MET

Mam dość starą płytę Shuttle HOT-433 (rev 1.0) opartą o układy UMC
serii 880x. W instrukcji nie ma nic o EDO RAM. Dotarłem do stron WWW
producenta, wymieniłem kilka listów, z których wynikało, że ta płyta
nie obsługuje EDO RAM.
Powinno wystarczyć, ale ciekawość była silniejsza.
Gdy wpadły mi w ręce dwa SIMMY 16MB EDO wcisnąłem je do płyty. I nic.
Nie pada. Próbowałem uruchamiać różne programy na raz, odpalać
Photoshopa z obrazkami 3000x8000 pixeli, odczytywać 37-MB plik RTF pod
Wordem (BTW: zabrakło pamięci), czytać newsy i pocztę. Założyłem
ramdysk 16MB, zapełniłem go i przez kilkanaście minut porównywałem w
kółko zawartość plików na ramdysku z oryginałami. Wszystko chodziło.
Albo to nie jest EDO albo źle testowałem albo jednak chodzi.
Kości (8 sztuk) mają oznaczenie CW416804-6.

Co eksperci sądzą na ten temat?

Jarek Andrzejewski

P.S. Przed chwilą dołożyłem jeszcze 2x8MB FPM. Teraz mam
3x16+2x8=48MB. Jeśli czytacie ten list, to pewnie można powiedzieć, że
i tak konfiguracja działa
..