Co kupić ZIP czy LS1200

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Sat 03 Jan 1998 - 16:30:05 MET

=?iso-8859-2?Q?Adam_Pawe=B3czak?= wrote:

 ic> Potrzebuję trochę większego nośnika niż dyskietka, waham się co kupić
 ic> LS120 czy ZIP.

Zdecydowanie ZIP. Tylko musisz się zdecydować na wersję: jeśli wewnętrzny, to
SCSI - ATAPI bywa kłopotliwy (mam ATAPI i wiem co piszczę). Jeśli zewnętrzny, to
ZIP Plus - ma uniwersalne wejście SCSI/Centronics - wystarczy mieć tylko
odpowiedni komplet kabelków i dostaniesz się do maszyn zarówno z SCSI jak i
tylko z Centronicsem.

 ic> Czy któryś z tych napędów staje się standardem.

Zdecydowanie ZIP.

 ic> Nie chcę wdepnąć ślepy zaułek.

A tutaj zdecydowanie LS-120 - totalny ślepy zaułek. Spóźnili się o co najmniej
rok - w czasie, kiedy ZIP był już w użytkowaniu LS-120 był prezentowany tylko do
oglądania - nie pokazywali działającego. Poza tym - LS-120 wewnętrzny ATAPI jest
_wolniejszy_ (60-150 KB/s) od dobrze skonfigurowanego ZIPa na Centronicsie (300
KB/s). O porównaniu z ZIPem ATAPI (600 KB/s) czy SCSI (1 MB/s) nie ma co w ogóle
mówić.
Jedyną zaletą LS-120 jest zgodność z 1.44, ale jest to zaleta dość wątpliwa.
Dyskietki 1.44 bywają zabrudzone (kto się przejmuje ich poważnym traktowaniem),
a zniszczyć/zapaćkać głowice jest łatwo.

 ic> A jakie są wasze doświaczenia i prognozy dot. następcy dyskietki
 ic> 1.44MB?.

Brak prognoz. LS-120 okazał się strasznym niewypałem, a ZIP nie jest zgodny w
dół z 1.44. Podejrzewam, że jednak stacja 1.44 ostanie się jeszcze długo...

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl