Re: CD-RW glupie pytanie ...

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Fri 02 Jan 1998 - 21:51:29 MET

Fri, 2 Jan 1998 15:29:27 +0100, "Piotr Kowalski" <piokow_at_zwut.com.pl>
piszesz:

>Cze, glupie pytanie (po wielu bezowocnych probach) jest nastepujace:
>czy plyte CD-RW mozna czytac w zwyklym napedzie CD ROM?
>Jesli tak, to moze jakis specjalny software, driver czy co ...

Naped musi byc kompatybilny z tymi plytami, co nie jest latwe. Taka
plyta ma stopien odbicia swiatla rzedu 20% zwyklego CDROMa, w zwiazku
z czym naped musi miec dodatkowa automatyke wzmocnienia odczytywanego
sygnalu.

Praktycznie plyty CDRW czyta wiekszosc napedow 24x i nieliczne 20x. W
instrukcji zwykle jest to zaznaczone jako multiread, CD-RW lub CD-E.

Natomiast jest niewielka szansa, ze plyte CDRW odczyta naped audio.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)