Outlook - Pytanie do Specjalisty

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org)
Data: Sun 28 Dec 1997 - 05:42:02 MET

Hello Krzysztof!

26 Dec 97 20:41, Krzysztof Halasa -> do All:

 KH> Przeciez to 14Fh to tylko selektor, ktory moze wskazywac na dowolny
 KH> obszar pamieci fizycznej (postronicowany pewnie).

Zapewne masz racje, (nie znam mechanizmow DPMI i win95), ale u mnie powyzsze
sprawdzilo sie w praktyce a nie twierdzilem, ze chodzi mi o adres fizyczny.
Komputer zaczynal wariowac (w niektore dni) co objawialo sie bledami w win95 ze
wskazaniem na powtarzajacy sie adres.
Nie zalezalo to od uruchomionych aplikacji ani zmian w konfiguracji czy
instalacji, (mam zreszta raczej staly zestaw zainstalowanego i uzywnanego
oprogramowania).
Pewnego dnia juz wczesniej podejrzewany RAM _wreszcie_ zaczal wykazywac bledy w
testach, a po ustaleniu winnego modulu i jego usunieciu - bledy przestaly w w95
wystepowac.
Mozliwe, ze przy pewnym dosc stalym uzytkowaniu zainstalowanego oprogramowania
rosnie prawdopodobienstwo "wpadania" na wadliwy adres przy uzyciu tego samego
selektora.
Charakterystyczne jednak bylo to, ze ow selektor jesli wystepowal, to zawsze
konsekwentnie, niezaleznie czy blad zostal "spowodowany" przez uruchomiona
aplikacje A czy B, oraz ostatnio czesto powodowal "lawine" az do zawieszenia
wlacznie, - zawsze pod tym samym "prefixem".
To czy ostatecznie zawieszenie GUI nastepowalo, zalezalo tylko od "wagi"
skladnika (kernel, explorer,).

 KH> jesli segment (selektor) jest wciaz taki sam, to raczej dowodzi to
 KH> bledu w systemie, i faktu, ze np. ta biblioteka zwykle dostaje ten
 KH> sam selektor.
 KH> Przy czystym DOS'ie blad RAM bylby pewnie prawda.

I w dosie sie wreszcie ostatecznie potwierdzil (a scislej w POST).
Nie potrafie okreslic czy i "na ile w DOSie" i w jakiej czesci sa zaalokowane
takie elementarne skladniki w95 jak kernel386, explorer itp. - a te skladniki
byly wymieniane w komunikatach przy powazniejszych awariach.

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-