Wykaz polaczen modemowych 4.2

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org)
Data: Sun 28 Dec 1997 - 05:37:01 MET

Hello RoMan!

26 Dec 97 15:36, RoMan Mandziejewicz -> do Mariusz Mroczkowski:

 RM> Zapominasz jeszcze o komunikacie RINGING (wiem, ze nie wszystkie
 RM> modemy maja) - mozna liczyc czas od ostatniego komunikatu.

W przypadku gdy ab. "B" nie odbierze (wiem, ze to rzadko sie zdarza) to ostatni
RINGING bylby sygnalem do _zaliczenia_ polaczenia przed rozlaczeniem, -
prowadzi
do falszywych (in plus) naliczen impulsow.

 RM> Mozna liczyc czas od momentu zakonczenia wybierania (obliczalny
 RM> zarowno dla wybierania tonowego jak i impulsowego),

w W-wie - dosc zawodne. Czas marszruty jest _bardzo_ rozny w zaleznosci od
zestawien (traceroute) i central (analog/digital).

 RM> mozna tez liczyc czas od arbitralnie uznanego poczatku negocjacji
 RM> (np. czas komunikatu CONNECT minus 20 sekund)...

ten sposob daje najlepsze srednie (jesli dzwoni sie z tego samego miejsca).
            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-