Kłopot z podłączeniem drugiego HDD

Autor: Hosen (hosen_at_polbox.com)
Data: Sat 27 Dec 1997 - 12:54:36 MET

Sprawiłem sobie HDD Conner 540Mb.
Ustawiłem poprawnie zworki na Primary Slave i podłączyłem
go do wolnego gniazda na podwójnej taśmie IDE1 idącej do
pierwszego HDD.
Druga taśma IDE2 podłączona tylko do CD-ROM
I wszystko ok gdyby nie to, że W95 coś chrzaniz kontrolerami dysku HDD przez
co każdy krok w w95 trwa kilka minut(miałem kiedyś taki przypadek na jednym
HDD gdy wyłaczyłem jakis kontroler.)
W tym przypadku nie można było uzywać CD-ROM w W95 choć
w Systemie on był poprawny.
Zmieniłem więc taśmy. Podwójna poszła do nowego HDD iCD-rom,
a pojedyńcza (IDE1) do głównego HDD.
Teraz zupełna kaszana.
Drugi twardziel jest zupełnie nie wykrywalny w BIOSIE a ustawianie
go ręczne powoduje zawieszanie się systemu na poziomie biosu -
przejścuia do momentu "uruchamianie systemu Windows 95"
(ten napis nie zdąży się jeszcze pokazać) i już wisi. A dokładniej
nie znika gwiazda Energy star i nie pokazuje się tabelka konfiguracji.
Na inny komputerze , wktórym ten dysk działął było wszystko ok.
Proszęo pomoc!
hosen_at_polbox.com