Jak scrackowac trzydziestodniowy shareware?

Autor: Halk (tomahalk_at_polbox.com)
Data: Wed 24 Dec 1997 - 19:57:23 MET

Mam taki fajny Windowsowy player do MODow, XMow i S3Mow, ktory nazywa
sie MOD4WIN. Instalowałem go monitorujac proces instalacji programem
z pakietu uninstall'acyjnego Clean Sweep 95. Bylem pewien ze jezeli
program bedzie trzydziestodniowka to wystarczy go odinstalowac i
zainstalowac ponownie i wszystko bedze grac (proces monitorowania
instalacji obejmuje zmiany dokonane w windowsowym rejestrze). Tak tez
zrobilem i ze zgroza stwierdzilem, ze program dalej sie stawia. Jak
oni to zrobili? Przeciez kazda zmiana wykonana w systemie w czasie
instalacji zostala zmonitorowana i cofnieta. Chyba ze program jest
cwanszy i "znakuje" sobie kompa po zakonczeniu instalacji, kiedy
monitor instalacji juz go nie widzi. Teraz mam przeinstalowana winde i
nie chce mi sie instalowac MOD4WINa, bo jak naprawde go bede
potrzebowal to go nie odpale. Tak sobie pomyslalem ze takim
"znacznikiem" systemu moze byc przeciez zwykly, nie zawierajacy
niczego sensownego plik, ktorego MOD4WIN szuka w katalogach
systemowych windy w czasie instalacji. Moze ktos z Was ma na tym polu
jakies doswiadczenie. Czekam z niecierpliwoscia na odp. Aha, rady w
stylu "cofnij zegar systemowy" mozecie sobie podarowac. Z gory dzieki.

Pozdrawiam