Re: Bardzo duża prośba o pomoc! (tablica alokacji FAT)

Autor: Toczek (Toczek_at_kki.net.pl)
Data: Mon 22 Dec 1997 - 22:16:22 MET

On Mon, 22 Dec 1997 18:01:10 GMT, lbajon_at_sgh.waw.pl (Łukasz Bajoński)
wrote:

>Toczek_at_kki.net.pl (Toczek) napisał(a):
>

>/> >7 Sprawdzic np scandiskiem wszystko - Oj troche to potrwa :(
>/> >8 Jezeli wszystko bedzie OK to mozesz ponownie podzielic go na partycje o
>/> >potrzebnych ci rozmiarach Jezeli zle to moze cos z dyskiem?
>/> Ale zastanow sie, czy ma to sens - w OSR2, przy FAT32 (obsluga dyzych
>/> dyskow) masz klastry o wielkosci 4KB - po co dzielic ?
>
>Po to choćby żeby się nie pogubić w dziesiątkach katalogów, ale to
>oczywiście zależy co się na tak dużym dysku trzyma ...
IMHO - lepiej myslec przy zakladaniu katalogow (TIP: \grafika\ i
Corel, Photoshop itd, itp), a nie instalowac wszystko do glownego, czy
defaultow...

>/> Dziala stabilnie, mam w ten sposob sformatowany dysk 6GB, klastry 8KB
>/> (graniczna wartoscia jest 4GB) i nie narzekam.
>
>IMHO lepiej mieć przynajmniej 2 partycje:
>1. Programy
>2. Dane
>
>Umożliwia to choćby łatwe robienie backupów
Backup plikow stworzonych przeze mnie, typu dokumenty, projekty (ok.
350MB w tej chwili) robie przyrostowo raz w tygodniu na tasme w pracy
(przenoszac zip'em)

>Jeszcze lepiej mieć 3 partycje:
>1. Programy pod Win
>2. Programy pod DOS
>3. Dane
>
>A najlepiej 4:
>1. Programy pod Win
>2. Programy pod DOS
>3. Dane
>4. Instalki

A jeszcze lepiej 5:
1-4 - to, co wyzej
5 - gry

Albo 6:
1-5 - to, co wyzej
6 - WWW

Albo 7:
1-6 - to, co wyzej
7 - obrazki

Albo 8:
1-7 - to, co wyzej
8 - obrazki porno :-)))

Albo 150:
97 - dokumenty doc - listy do zony
98 - dokumenty doc - listy do kochanki #1
99 - dokumenty doc - listy d0 kochanki #2
149 - zapytania ofertowe dla polskich zakladow kartograficznych o
oferte cenowa na tworzenie mapy Twojego dysku :-)))
150 - INNE...

>Pozwala to na szybką reinstalację Win lub na odbudowanie systemu po
>padzie którejś z pierwszych dwóch partycji.
Bzdura...
- 90% czasu odbudowy zajmuje instalowanie softu i odbudowywanie
ustawien - dla 1,5GB oprogramowania, ktorego stale uzywam, WSZYSTKIE
pliki typu *.inf, ini itd, itp - zawierajace _moje_ zmiany w firmowych
instalacjach zajmuja 4,5MB, 2,2 po kompresji...
- Plyta CDR (na instalki i inne - sam zasugerowales instalki z dysku,
a nie z _oryginalnych_ nosnikow:) kosztuje do 10zl brutto, nagranie z
wlasnego dysku dwa piwa u znajomego komputerowca...

>Oczywiście proporcje wielkości każdej z tych partycji ściśle zależą od
>zastosowań danego komputera i zupełnie różne będą dla kogoś kto pisze
>listy w Wordzie niż dla kogoś kto obrabia 100 MB pliki graficzne ;)
Oczywiscie, oczywiscie... A dla tego piszacego listy w Wordzie na
pewno wygodniej bedzie poslugiwac sie 4-ma (praktycznie) dyskami,
zamiast jednego (sic!)...

>/> Pozdrawiam
Ja rowniez

--