Re: gwarancja na HDD

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 17 Dec 1997 - 09:59:39 MET

On Tue, 9 Dec 1997, Tomasz Cichacki wrote:

> Zakupilem dysk twardy o pojemnosci 2,5 GB,
> okazalo sie ze jest on uszkodzony - po zgloszeniu problemu sprzedawcy zostal
> on wymienoiny na inny podobno sprawny (juz zformatowany), na dysku byla mala
> naklejka z napisem "nie zrywac gwarancja", poza tym dysk byl oklejony
> fabryczna tasma uszczelniajaca, ktora byla lekko uszkodzona (nie zwrocilem

Znaczy sie kupwoales nowego WD-ka :)

> na to uwagi) podczas montazu tasma zostala uszkodzona na dlugosci ok 8 mm,
> podczas drugiej reklamacji (ten dysk rowniez jest uszkodzony, 12 MB
> badsektorow po 2 tygodniach uzytkowania) dowiedzialem sie, ze ta tasma
> rowniez jest gwarancja i ze w/w uszkodzenie stanowi naruszenie warunkow
> gwarancji (informacja o tym podobno byla umieszczona na kartce wywieszonej w
> miejscu sprzedazy), ponadto dodam ze gwarancje stanowi dokument zakupu
> (faktura VAT), wiec nie ma zadnych wyszczegolnionych warunkow gwarancji
> (obowiazuje rekojmia), czy sprzedawca ma obowiazek przyjac ten dysk?

Wg mnie, jesli nie ma tego wyszczegolnieonego w umowie gwarancyjnej, to
sprzedawca nie ma prawa odmowic ci przyjecia dysku. Tyle ze jesli gosciowi
tego dysku nikt nie przyjmie, to podejrzewam ze pozostaje cipowiesic go
sobie pod lampa.

Western Digital chyba mocno przegial z ta tasma uszczelniajaca.

                                                        Jurand