Cytowanie listow (Re: Mały problem z MSIE 4.0PL Final Release)

Autor: Grzegorz Staniak (spam_precz_gstaniak_at_golem.umcs.lublin.po)
Data: Wed 17 Dec 1997 - 00:34:22 MET

On Thu, 11 Dec 1997 19:17:06 +0100, "Radek Wrocławski"
<radoslaw.wroclawski_at_iname.com> wrote:

>jak czytam daną grupę, to WIEM o czym był poprzedni list i WIEM o czym
>piszę;
>cyba, że cierpisz już na kompletną sklerozę :((

Jak czytasz JEDNA grupe, to moze i prawda. Jak masz ich do przejrzenia,
powiedzmy, ...nascie, to cytat z przodu zaczyna sie bardzo przydawac.
Jakos tak od razu widac kto, komu i na co odpowiada.

>gdybym miał czytać listy tak dokładnie, jak podajesz, to przejrzenie
>subskrybowanych przeze mnie grup zajęłoby mi pół dnia :(

Czyli tak sie spieszysz, ze nawet nie chcesz patrzec na to kto, komu i na
co odpowiada? Wystarczy Ci np. samo "Zgadzam sie" na poczatku listu?

>i dobrze - przez to mniej linijek, o które tak zacięcie walczysz :)

Dobrze wtedy, kiedy masz wodolejstwo do wyciecia. A jesli masz wymiane
zdan ktora jest potrzebna do zrozumienia watku? Latasz po newsreaderze z
postingu do postingu i wycinasz kawalki do wklejenia?

>a może tylko Ty :)

Chyba juz nie. :)

>Mimo, że wywołany przez Ciebie, zmuszony zostałem do riposty, to jednak w
>gruncie rzeczy zgadzam się z Tobą. W przypadku krótkich postów oraz gdy
>ustosunkowujemy się do poszczególnych fragmentów listu przedmówcy uważam, że
>odpowiedzi powinny być po cytacie. Jednak w przypadku dosyć długich postów,
>gdzie odnosimy się do listu jako całości - odpowiedzi mogą być na początku.

To jest utrudnienie dla kazdego kto czyta dana grupe, poza autorem
postingu ktory i tak wie, co napisal. Jesli piszesz obszerna odpowiedz na
calosc listu, tym bardziej dobrze jest miec na oku reszte grupy, ktora
wcale nie musi swietnie pamietac kazdego akapitu czyjegos listu. Cytowanie
u gory pozwala im przypomniec sobie o co chodzi i zobaczyc posting z
nastepujaca po nim odpowiedzia, a nie odpowiedz z zalaczonym postingiem.
Poza tym, argument o utrudnianiu cytowania pozostaje - jesli ktos zechce
sie wlaczyc do dyskusji, cytowanie calosci na koncu bardzo mu to utrudnia.

--
Grzegorz Staniak
<spam_precz_gstaniak_at_golem.umcs.lublin.po>