Re: Jaki rodzaj SDRAM - u ???

Autor: Radek Kowalski (ziyo_at_polbox.com)
Data: Sun 14 Dec 1997 - 15:52:37 MET

> I TO CHYBA ZNACZY, ZE MOGE UZYWAC ZAROWNO
> PAMIECI : FP-DRAM i EDO DRAM

Mozesz pod warunkiem ze w kazdym banku bedzie
bedzie modul tego samego typu. Nie mozna
niestety mieszac SDRAM z FPM/EDO.

> Ktora pamiec lepiej sie sprawdza w SDRAM-ach
> FP-DRAM czy EDO-DRAM

Macisz zupelnie nie potrzebnie. :)

Sa moduly typu SIMM i DIMM, ktore roznie sie glownie szerokoscia
szyny. Odpowiednie 32 i 64 bity wiec przypadaja dwa SIMM
ale tylko jeden DIMM na bank. Pamieci FPM i EDO spotyka sie
w SIMM-ach. W DIMM-ach uzywa sie dla odmiany SDRAM i EDO.

> NIECH MI KTOS DORADZI JAKA PAMIEC JEST
> NAJ , NAJ , NAJ - i Co mam kupic. ??????????????????

Definitywnie DIMM SDRAM. Co do roznych odmian to
przedewszystkim to ma dzialac i nie przejmowalbym sie
tym ze jedne sa 6 a drugie 10ns - to praktycznie nie
robi roznicy. Najlepiej jakbys mogl przetestowac modul
przed kupnem. Zwlaszcza ze moga /nawet nieswiadomie/
zamiast SDRAM sprzedac Ci tylko zwykle EDO na DIMM.

Radek