Re: Siec z 2 komputerow ?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 12 Dec 1997 - 22:48:43 MET

"Radosław Sokół" <rsokol_at_iname.com> writes:

> No i dobrze. Ale BIOS ma wsparcie dla PCI PnP zawsze, bo standard
> PCI przewiduje autokonfigurację. Natomiast Windows NT dałem za przykład
> systemu, który nie cierpi PnP i z kartami ISA PnP robi różne numery,
> a z PCI PnP nigdy.

Bo tak naprawde, to nie ma kart PCI PnP w takim znaczeniu, jak ISA PnP.
Po prostu PCI przewidywalo autokonfiguracje jeszcze przed wymysleniem
tego calego PnP, i robilo to w miare dobrze, bo bylo w miare poprawnie
zaprojektowane (glownie przez ludzi Intela i DECa). Jak MS i spolka
zobaczyli, ze cos takiego da sie zrobic na PCI (ktore bylo do tego
przystosowane od podstaw), to wymyslili, ze zrobia (nazwali to sobie
PnP, zeby bylo bardziej marketingowo) to takze na wszystkich innych
rodzajach szyn, takze na takich, ktore nie byly do autokonfiguracji
zupelnie projektowane. No i wyszlo to, co wyszlo, czyli g*.

Widzieliscie kiedys na karcie PCI zworke "disable PnP", taka jak np.
na ISA? Nie. Bo na PCI _nie_ma_ PnP.

(Pomijam tu oczywiscie programowa sprawe zwiazana z detekcja sprzetu,
co u MS rowniez jest czescia PnP, ale w tym przypadku jest to osobna
sprawa).

--
Krzysztof Halasa